norahansen.blogg.se

Lonely...!

Publicerad 2017-06-22 09:37:00 i Allmänt,

Första dagen på jobbet då alla andra har farit på semester och det bara är jag kvar.
Livet som sommarjobbare kanske detta kallas? Ganska ensamt i vilket fall.
Men jag har bloggen att hålla igång, så jag ska nog klara mig.
Snart är det midsommar, och jag har faktiskt väldigt oklara planer fortfarande, vet inte riktigt var jag ska vara än.
Men säkert blir det roligt ändå! Längtar efter massa god mat <3
Bildresultat för midsommarmat
 
Mir gått bra de senaste dagarna, inget speciellt där. Fokuserar mest på lätt ridning och massa mys just nu. Han är duktig på det med, även fast han föredrar att jobba och hoppa mest hela tiden. Om Mir fick välja sitt eget ridschema, så skulle det vara hoppning VARJE dag, jag lovar ;)
Dock så är det inte så jag lägger upp det, tyvärr haha. Nej, men det jag skulle skriva var att han är superdupermysig just nu. Vi njuter av långa turer på vägen eller småjobb på plan, ofta på sena kvällar <3
 
OCH, jag inhandlade något extra kul för några dagar sedan. Det blev ett par nya solglasögon!
Själv så ääällskaar jag solglasögon, tycker det är en nice accessoar att ha på sig. Jag, Mamma och Nike kan stå ett bra tag på glasögonbutiker och bara prova prova prova ;)
Dom såg ut såhär, ska ta bättre bilder på dom senare, lovar!
 
 
 
Bildresultat för ray ban sunglasses round shape
 
Det som jag också tänkte skriva i det här inlägget är  om något helt ofattbart hemskt.
Det här blir vad det blir och inte vet jag hur långt heller men tänkte bara lägga det sist som en "parentes" eller en hälsning.
Min systers bästa vän Cecilia eller Cissi har gått bort igår. Hon blev mördad. Jag tänker inte gå in på flera detaljer än så, och jag antar att de flesta som också läser det här vet vad som har hänt. Annars så finns det mer information på svenska.yle.fi. eller någon tidning.
Jag säger bara fy f*n för den här världen vi lever i (ni får ursäkta mig för fula ord) och för att den här händelsen drabbade en människa som uppenbarligen inte förtjänade något sånt här. Någonsin.
JAG kände inte Cissi personligen, men har träffat henne ett antal gånger. Jag gillade henne verkligen, minns henne som sockersöt och supersnäll mot mig (och andra förstås också).
Och jag säger inte det här för att  bara försöka "hitta på någonting" att säga om henne nu i det här skedet vi befinner oss i. Utan hon var faktiskt en människa som jag verkligen tyckte bra om.
Alla tankar till hennes familj och nära vänner och bekanta. Hoppas alla repar sig på något sätt.
 (Bild från Nikes Instagram)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela