norahansen.blogg.se

Tänkte bara säga att jag lever :)

Publicerad 2017-06-15 09:49:18 i Allmänt,

Hallå på er!
Tänkte som sagt bara logga in här och skriva att jag fortfarande lever och mår bra :)
Sommarlovet är i full gång, men har haft så mycket att göra att det knappt riktigt känns som om det skulle vara sommarlov för mig. Det är lite trist, men så är det och det blir säkert bättre!
Såhär ser det just nu ut när jag sitter och skriver.
Det här är på mitt sommarjobb som jag har i sommar, har nämnt det men om vi repeterar så jobbar jag på min Pappas jobb som kanslist och så städar jag en del också. Jobbar hela sommaren, till början på augusti, varje dag (förutom helgerna då) från 10-12. Men nu för tillfället så är jag här kanske från 9-14 ungefär.
Det suger kanske lite att jag typ inte har haft EN ENDA sovmorgon och det har gått typ 2 veckor in på sommarlovet. På helgerna har det varit tävlingar och annat så ;)
Men det är heller inte det största problemet i världen, jobbet är helt okej och jag lär mig mycket.
Plus att jag får bra betalt :D
Och just nu när jag inte har några räkningar att öppna, eller några brev att frankera (jag vet kanske inte riktigt vad jag riktigt håller på med hela tiden hehe, men sånt gör jag som kanslist)
Så kan jag ju sitta och skriva blogginlägg istället! Det är ganska chill ;)
 
Även fast jag kanske inte riktigt har fått slappna av så jättemycket än så har jag ändå hållit på med ganska många roliga saker. I lördags var det tävlingsdags för mig och Mir igen!
Vi hade funderat på att starta en tävling i Seinäjoki den här inkommande helgen, men Nike fick inte ledigt. Så vi for inte dit utan det blev att starta på en lite mindre lokal tävling lite närmare.
Det var egentligen en fälttävlanstävling. Som förövrigt Lina var med i, grattis till andraplatsen! :D
Men man kunde också bara vara med i hoppklasserna, och där var jag med.
Vi startade 80-90 och ja... Vad ska jag säga. Den tävlingen kunde väl inte ha gått så mycket bättre för vi vann båda klasserna! yeehoo!
Det var inte så mycket tävlande med, och banan var snäll och ganska lätt tyckte jag. Men det skulle faktiskt har kunnat gå hur som helst ändå. Mir hoppade nolla båda klasserna, och vi övade lite snävare svängar, upp med huvudet och galoppen som skulle rulla. Världens bästa Mir <3 För varenda start jag har gjort med honom (även fast jag har glömt banan och rivit och sånt) så sitter jag ändå på absolut världens bästa häst då jag rider över mållinjen. Han tyckte det var svinkul, hur glad som helst och hoppade stort :D
 
 
Det var också en lite "rolig" incident som hände under 90s banan. Eller rolig var den egentligen inte.
Mir hoppade 90s banan lika bra som banan före och vi var påväg mot sista hindret som var en grön oxer. Mitt fokus var 110 % på sista hindret framför mig. Ni vet som tävlar själva. Man fokuserar sig otroligt mycket inne på banan och man vet knappt någonting om omvärlden alls.
Då kommer ekipaget som är inne på banan och som ska starta efter mig och går MITT ivägen för hindret jag ska hoppa. Jag skrattar bara när jag skriver det här, det var ju ändå ganska komiskt.
Jag tvekar för en sekund mellan att typ rida över hästen och ryttaren framför mig och hoppa hindret ändå (ni vet, jag tänkte bara att vi skulle över, det finns inte i min värld att styra bort från hindret)
Men jag lyckas ändå komma på rätt tankar och styra bort Mir från hindret, jag kolliderade nästan med den andra hästen, men som TUR så gick det bra.
Jag gjorde en volt, kom på nytt, och Mir klarade hindret som tur.
Dock så kostade ju den där volten mig min vinst i den klassen, och det var ju INTE mitt fel!
Jag var glad för nollan, men ganska arg då jag kom ut.
Ryttaren som red ivägen för mig var jätteledsen och bad om ursäkt måńga gånger, och jag ville ändå inte vara arg på hen för det var ju bara i misstag! Just det där har hänt mig MÅNGA gånger på träningar och där skäms man ju redan ögonen ur sig. Jag fick gå till domartornet efter klassen och vi redde ut det, jag fick inget fel för volten jag gjorde, och de räknade om tiden och lade den till samma tid som den som va efter mig. Så jag vann den klassen i alla fall, fast vi blev 2 vinnare, men det var ju bara bra egentligen!
Har tyvärr ingen bild att få tag i just nu, men det får bli en bild på mig och Wilma istället.
Wilma var till mitt stall som jag har Mir i just nu och hälsade på några dagar, och GISSA om jag var glad!
Världens bästa och gosigaste Wilma-shettis. Hon fick extra morötter och borstning av mig hehe.
Ja, är man ponnytjej så är man. Och faktiskt så är det så, att om någon frågar mig vilken min favorithäst är. (jag fick faktiskt den frågan av en ridelev här om dan) så är svaret alltid Wilma, åtminstone om man pratar om ponnyer! <3 <3
 
Nu blev det här inlägget ganska långt, så jag hoppas att du har orkat läsa det. Det var roligt att skriva av sig lite och berätta om saker! Har faktiskt saknat det. Vi hörs någon annan dag i sommar :) Ha de bra tills dess!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela