norahansen.blogg.se

3 maj 2017

Publicerad 2017-05-03 06:28:37 i Allmänt,

Hej på er! :D
Första maj avklarat, nu blev det tillbaks i skolbänken igen.
Ni kanske vill  höra om hur det gick på tävlingen i måndags? Jag ska berätta!
 
Jag tyckte i det stora hela att allt gick helt bra. Mir skötte sig fint hela tiden, han var inte stressad eller fick något "hjärnsläpp" som han kan få ibland även fast han är 20 år hehe.
Nej, han hade koll på läget, fullständigt stencool.
Riktigt fin på uppvärmningen, först var han riktigt lugn och nästan lite på slöare sidan, men när jag började hoppa en oxer så tände han till och blev supertaggad.
Första banan minns jag knappt något av, för det gick så fort haha!
Mir hade som sagt, läget under kontroll och hade kalaskul! Jag satt mest och tänkte på vart vi skulle näst. Resten for av bara farten.
I omhoppningen så glömde jag att titta på ett hinder i tid och Mir märkte lite för sent att det var det hindret vi skulle hoppa, så han rev det. Lite surt när vi skulle ha blivit andra om vi inte hade rivit. Men men, jag skulle ha tittat i tid,  det var inte placeringen jag red för. Så jag är supernöjd i alla fall.
90s klassen gick väl helt okej den också. Mir var om möjligt ÄNNU mer taggad än på förra banan, han bara studsade runt på uppvärmningen i väntan på sin tur. När det sen var vår tur så travade jag runt för att visa honom hindren (lättare sagt än gjort då han var väldigt het) och jag lyckades dessutom göra typ världens underligaste minivolt i galopp före jag började, minns inte hur jag tänkte där haha?! Nåja, det kan man göra bättre på nån annan tävling.
90s banan gick helt bra den också.
Jag missade mig på linjen från 2:an tilll 3:an, jag skulle ridit ut till manegeväggen för att få en bra och rak linje till en oxer, men det gjorde jag inte, så vi kom lite nära och rev det hindret. Tappade bort rytmen lite efter det, men vi kom felfritt genom resten av banan, men kom då inte till omhoppning.
För att vara första tävlingen så gick det här ändå mycket över mina förväntningar!
Mir var en riktig klippa för mig, han blev så taggad inne på banan att jag också blev det haha ;)
Måste bara lära mig att vara liitee mer fokuserad och minnas allt, och det är lättare sagt än gjort. Men det går ju bara att öva på.
Nu är det tävling på söndag igen, vi laddar om till det. Hoppar samma klasser som sist.
Vill säga tack till Nike som var min hästskötare åt Mir och den som höll lite koll på mig haha <3
Och till Pappa som var med och körde :) Jättekul då Mamma och Dennis var där också även fast de inte är hästmänniskor precis ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela