norahansen.blogg.se

Hejj igen! Tävlingsuppdatering!

Publicerad 2017-05-09 11:03:52 i Allmänt,

Hello! :) Här sitter jag på hålpasset igen och skriver. 
Det blev väl 6 dagar sist jag skrev tror ja? Ojdå.. :D
Kom inte riktigt på någon "struktur" för det här inlägget så slänger väl bara hit allt vad jag har och säga. 
 
I söndags så var det dags för tävling igen med Mir. Vår tredje tävling tillsammans men andra nu i vår. 
Det var en ganska samma typ av tävling som jag skrev om i förra inlägget. Jag startade 80 och 90 igen. 
Allt gick egentligen bra, var ganska nervös och snurrig i huvudet före vi skulle åka för jag fick egentligen sköta allt runt omkring tävlingen (som när vi skulle åka, vilka tider osv osv) själv. 
Jag hade en jättebra hästskötare med, Emilia :D Hoppas hon vill komma med mig flera gånger för jag tyckte det gick jättebra och det var SUPER att ha henne med som support!
Lyckades ta med allt som skulle med UTOM Mirs tävlingsnummer... Hehe, man kan ju inte komma ihåg allt! Jag fick låna ett tävlingsnummer av Lina, så det fixade sig som tur!
På tävlingen gick det ganska så bra, första tävlingen nu utomhus. 
Mir var jättetaggad och uppförde sig som vanligt jättebra! Hur cool som helst hela tiden. 
Kanske liitte mindre taggad på banan än om man jämförde med förra tävlingen, men det krävdes bara lite mer ben och bestämdare ridning från mig så funkade allt som det skulle!
I 80cm så glömde jag dock att rida till sexan...
vilket resulterade till att jag hoppade fel hinder... skit också. 
Jag var SÅ arg när jag kom ut från banan ska jag säga... SÅ arg.
För Mir hade gått så jävla bra men så skulle förstås jag klåpa mig sådär. Skit skit skit. 
Nåja, det måste väl hända det någongång också? Och bättre att göra det felet när man är nånstans på en liten lokaltävling. Fick bara försöka ladda om så gott det gick. Mir hade ju ändå varit super hela tiden. 
I 90cm så gick det mycket mycket bättre!
Jag tyckte jag red i en bra galopp och jag fick till vägarna och KOM IHÅG banan!
Alla avstånd och sånt stämde kanske inte perfekt, men det är inget som jag tycker är så jättefarligt just nu. Det kan man bara träna träna träna. 
Sista hindret var ett rättuppstående och vi kom kanske liittee nära och skitpetade ner det. Vilket resulterade ingen omhoppning. Lite synd för jag skulle ha velat hoppa omhoppningen också. Men jag var mest av allt glad för att jag fick till den banan jag ville ha, med rätt väg och en duktig häst. 
 
Det var den tävlingen, tack till Pappa, Mamma, Emilia och Malin :D Jätteglad för er support! Vi tränar vidare, nästan tävling tros ska bli på kristhimmelsfärd.
Bildresultat för quotes about failure and success
 
Bildresultat för quotes about failure and success
Bildresultat för quotes about showjumping
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela